Get Bus

מגזין תחבורה- אוטובוסים, מוניות, טרייד אין ועוד

מוניות

כובע למונית – כך תרכשו רישיון למונית

כדי לעלות על הכביש ולהתחיל להסיע נוסעים, תצטרכו לעבור מספר תחנות בדרך. המדריך הבא יעשה לכם סדר במונחים המקצועיים ויעזור להבין איך מוציאים רישיון למונית

נהג מונית הוא מקצוע שכרוך במגוון אתגרים מקצועיים, אך במקביל מגיע גם עם יתרונות רבים. כך שעבור מי שמתעניין בסוג העבודה – ייתכן שמדובר בכיוון ששווה לשקול. רגע לפני שמקבלים החלטה, חשוב שתבינו ממה מורכב המסלול ואילו החלטות תצטרכו לקבל בדרך אל הנוסע הראשון שלכם.

קודם כל: רישיון נהיגה למונית

ניתן להתחיל ללמוד לקבלת רישיון נהיגה למונית מגיל 18, ולקבל את הרישיון בפועל מגיל 21. הרישיון הוא מסוג D1, שמאפשר לנהוג במונית, באוטובוס זעיר וברכב סיור. על המעוניינים לעמוד ברשימת דרישות רלוונטית, הכוללת בין היתר רישיון נהיגה B או C1 עם ותק של שנתיים ומעלה, סיום קורס רישיון למונית, תעודת יושר, מעבר מבחן עיוני ועוד. 

השלב הבא: שכיר או בעל מספר?

קבלת רישיון נהיגה למונית מעניקה את האפשרות לנהוג במונית כשכיר עבור תחנת מוניות אך לא להפעיל מונית באופן עצמאי. נהגים שיכולים להפעיל מונית הם בעלי “מספר ירוק”, וכיום כל נהג שעומד בפרמטרים הנדרשים יכול לרכוש מספר כזה. לאחר רכישת המספר, באפשרותו לנהוג במונית בעצמו, להשכיר אותה עבור אחרים או למכור אותו. יש לציין כי רכישת מספר מלווה בעלויות גבוהות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן